ŽÁBA ZA NIC NEMŮŽE: POTENCIÁL METODY „DOBRÉ OTÁZKY“

Moderní pedagogové stále hledají způsoby, pomocí kterých by žáky efektivněji vzdělávali a připravovali na budoucnost, kterou si ani neumíme představit. Používání dobrých otázek při vyučování je jednou z nich. Patří do konstruktivistických a aktivizačních postupů a její používání podporuje samostatné a tvůrčí myšlení žáků (Sullivan, Lilburnová, 2010). Již několik let s kolegyní prof. RNDr. Jarmilou Novotnou, CSc. Propagujeme metodu dobrých otázek v didaktice matematiky, přírodních věd a v environmentální výchově. V problematice managementu krajiny (např. boj proti úbytku vody), ve které na otázku neexistuje jedna univerzální správná odpověď, jsou užitečné ještě o něco více než ve výuce oborových předmětů. V příspěvku bude stručně představena metoda dobrých otázek na vybraných příkladech z připravované stejnojmenné publikace.

Přednáší: Kateřina Jančaříková (vedoucí Centra environmentálního vzdělávání a výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy )


Odpolední blok zajímavých programů a informací – formát prezentace dle Pecha Kucha
– smyslem je, aby prezentace byly co nejhutnější, aby si dokázaly udržet pozornost posluchačů.
– každý přednášející má k dispozici 6 minut a 40 sekund, během nichž může předvést 20 obrázků, přičemž každý z nich může komentovat po dobu 20 sekund