ŽÁBA ZA NIC NEMŮŽE: POTENCIÁL METODY „DOBRÉ OTÁZKY“
Moderní pedagogové stále hledají způsoby, pomocí kterých by žáky efektivněji vzdělávali a připravovali na budoucnost, kterou si ani neumíme představit. Používání dobrých otázek při vyučování je jednou z nich. Patří do konstruktivistických a aktivizačních postupů a její používání podporuje samostatné a tvůrčí myšlení žáků (Sullivan, Lilburnová, 2010). Již několik let s kolegyní prof. RNDr. Jarmilou Novotnou, CSc. Propagujeme metodu dobrých otázek v didaktice matematiky, přírodních věd a v environmentální výchově. V problematice managementu krajiny (např. boj proti úbytku vody), ve které na otázku neexistuje jedna univerzální správná odpověď, jsou užitečné ještě o něco více než ve výuce oborových předmětů. V příspěvku bude stručně představena metoda dobrých otázek na vybraných příkladech z připravované stejnojmenné publikace.
Přednáší: Kateřina Jančaříková (vedoucí Centra environmentálního vzdělávání a výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy )
Odpolední blok zajímavých programů a informací – formát prezentace dle Pecha Kucha |